Mam nadzieję, że jesteście pełni energii do pracy.
Więc zaczynamy.
Dzisiaj zapraszam Was do Elbląga.

Elbląg leży na północy Polski (tam, gdzie zaznaczyłam czerwoną kropkę).
To jedno z najstarszych i najniżej położonych miast w Polsce. Leży u ujścia rzeki Elbląg do Zalewu Wiślanego.


Posłuchajcie fragmentu legendy "Łopata małego piekarczyka".
Odpowiedzcie pisemnie w zeszytach na pytania. (Pamiętajcie o odpowiedziach pełnymi zdaniami).
1. Z jakim miastem związana jest legenda?
2. Kim był i czym zajmował się Marcinek?
3. Jakie niebezpieczeństwo groziło mieszkańcom Elbląga?
4. W jaki sposób piekarczyk uratował miasto i jego mieszkańców?

Teraz otwórzcie ćwiczenia na stronie 23 i wytnijcie ilustracje z wycinanek. Przyklejcie je we właściwej kolejności.
Pod każdym obrazkiem napiszcie pasujące do niego zdanie. Możecie skorzystać z wyrazów w ramce. W jednej linii są wyrazy do ułożenia jednego zdania.
Jeżeli napotkacie na trudności skorzystajcie z pomocy:
Marcinek z mamą mieszkał w Elblągu.
Marcinek uczył się u piekarza Bartłomieja.
Na strażnicy zatrąbiono na alarm.
Piekarczyk uratował miasto.
Przeczytajcie informacje dotyczące legendy i baśni:

Przypomnijcie sobie legendę "Łopata małego piekarczyka". Pokażę Wam teraz, jakie elementy rzeczywiste, a jakie fantastyczne są w tej legendzie.
Elementy rzeczywiste: Elementy fantastyczne:
Przeczytajcie informacje dotyczące legendy i baśni:

Przypomnijcie sobie legendę "Łopata małego piekarczyka". Pokażę Wam teraz, jakie elementy rzeczywiste, a jakie fantastyczne są w tej legendzie.
Elementy rzeczywiste: Elementy fantastyczne:
- miasto Elbląg • Marcinek przeciął grubą linę łopatą
- piekarczyk Marcinek
- biedna wdowa
- nauka u mistrza Bartłomieja
- napad Krzyżaków

Ćwiczenia str. 24
W ćwiczeniu 2 i 3 zastanówcie się, które postacie, miejsca, czy wydarzenia są rzeczywiste, a które fantastyczne.
Przypomnienie do ćwiczenia 4:
O wykonawców czynności pytamy: kto? co? (podkreślcie na zielono)
O wyrazy oznaczające czynności pytamy: co robi? (podkreślcie na niebiesko)
Przerwa:):
Otwórzcie okno i stańcie na środku pokoju. Zróbcie:
- 8 głębokich wdechów i wydechów
- 8 przysiadów
- 8 pajacyków
- 8 głębokich skłonów z wyprostowanymi kolanami
- 8 podskoków w górę z pozycji żabki (przysiad z kolanami na zewnątrz)
- 8 brzuszków
- 8 głębokich wdechów i wydechów
Czas na matematykę:
Najpierw obejrzyjcie filmik. Zdradzam Wam w nim sposób, jak można mnożyć przez 9 za pomocą palców. Jak go zapamiętacie nigdy nie będziecie mieć problemu z tą częścią tabliczki mnożenia:
Prawda, że przydatna sztuczka? Poćwiczcie!
Mam nadzieję, że bez problemu sobie poradzicie z ćwiczeniami na stronie 51.
To wszystko na dzisiaj, przesyłam Wam moc wirtualnych uścisków:)
Ja tą sztuczkę znam. Nauczyłam się jej gdy miałam sześć lat. Chyba... Zuzia.
OdpowiedzUsuńTo jest łatwe!Nauczyłem się jej gdy miałem 2-3 lata!Patryk.S
OdpowiedzUsuńMam nadzieję, że od dzisiaj cała klasa 2 b będzie znała naszą sztuczkę:)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam serdecznie Hubert
OdpowiedzUsuń😘😘😘
Usuń