Nowy tydzień przed nami, czas na rozpoczęcie lekcji.
Zaczynamy od polskiego. Przeczytajcie w podręczniku tekst i komiks na 24 stronie.
Ustnie odpowiedzcie na pytania:
O co poprosiła męża królowa Jadwiga?
Co przytrafiło się królowej podczas nadzorowania prac?
W jaki sposób królowa pomogła kamieniarzowi?
Co zrobił kamieniarz z odciśniętą stopą królowej?
Nie wiemy czy odcisk stopy jest efektem cudu, czy jedynie dziełem wdzięcznego kamieniarza, ale do dziś możemy go podziwiać na ścianie Kościoła Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Krakowie.


Ćwiczenia strona 21.
Postarajcie się pracować samodzielnie. Jeżeli napotkacie na trudności to skorzystajcie ze wskazówek, które są poniżej. Przyjemnej pracy:😉
Ćw. 1 Pamiętajcie o wielkiej literze na początku hasła
Ćw. 2 Wspak to znaczy od tyłu. Zapisując tytuły pamiętajcie o cudzysłowie ("...") i wielkiej literze na początku. Osoby chętne mogą zapoznać się z innymi legendami o królowej:
Ćw. 3 Pamiętajcie, aby przekształcić zdania w równoważniki i je zapisać według właściwej kolejności.
PRZYPOMNIENIE
W równoważnikach nie ma czasowników, czyli nazwy czynności. Przykład:
Zdanie: Jadwiga odwiedziła plac budowy. - musicie najpierw znaleźć czasownik i zamienić go na rzeczownik.
Równoważnik: Odwiedzenie placu budowy przez Jadwigę.
Poznajcie teraz królową Jadwigę.

"Jadwiga - kobieta król". Posłuchajcie:
C:\Users\monik\OneDrive\Dokumenty\Nagrania dźwiękowe\Monia2.m4a
C:\Users\monik\OneDrive\Dokumenty\Nagrania dźwiękowe\Monia2.m4a
Zastanówcie się, jakie cechy powinien posiadać król? Które cechy Jadwigi sprawiły, że szanowali ją poddani i inni władcy?
Ćwiczenia strona 22.
Ćw. 4 Niektóre odpowiedzi znajdują się w tekście na stronie 25.
Ćw. 5 Wyrazy bliskoznaczne to wyrazy o podobnym znaczeniu, synonimy.
Czas na sprawdzenie, ile zapamiętaliście z lekcji:)
Zapewne zgłodnieliście po takiej ilości zadań. Czas na zdrową przekąskę. Wróćcie do pracy najwcześniej za kwadrans.
Matematyka. Ostatnio było mnożenie przez 7, dziś już przez 8😊

Tak jak ostatnio, policzcie w pamięci. Przypominam, że przy obliczeniach pomogą Wam wielokrotności liczby 8.
Czas na ćwiczenia (str. 50)
I na koniec ponownie puzzle matematyczne:

Czas na ćwiczenia (str. 50)
I na koniec ponownie puzzle matematyczne:

W-f.
Dzisiaj dwie propozycje.
Dla moich chłopców - piłkarzy (chociaż dla niektórych dziewczyn też😃):
Dzisiaj dwie propozycje.
Dla moich chłopców - piłkarzy (chociaż dla niektórych dziewczyn też😃):
I dla tych dzieciaków, co niekoniecznie lubią piłkę nożną:)

Do jutra:)
Prosę Pani te dwa tygodnie są bardzo długie wydaje mi się że to 2-3 miesiące!:) Zuzia.
OdpowiedzUsuńZuziu mi też czas się bardzo dłuży... Bardzo już bym chciała być z Wami w klasie 😘
OdpowiedzUsuń