poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Lekcje 28.04.2020 r.

Dzień dobry.
Mam nadzieję, że jesteście pełni energii do pracy.
Więc zaczynamy.

Dzisiaj zapraszam Was do Elbląga.


Elbląg leży na północy Polski (tam, gdzie zaznaczyłam czerwoną kropkę).
To jedno z najstarszych i najniżej położonych miast w Polsce. Leży u ujścia rzeki Elbląg do Zalewu Wiślanego.





Posłuchajcie fragmentu legendy "Łopata małego piekarczyka".


Odpowiedzcie pisemnie w zeszytach na pytania. (Pamiętajcie o odpowiedziach pełnymi zdaniami).

1. Z jakim miastem związana jest legenda?
2. Kim był i czym zajmował się Marcinek?
3. Jakie niebezpieczeństwo groziło mieszkańcom Elbląga?
4. W jaki sposób piekarczyk uratował miasto i jego mieszkańców?


Teraz otwórzcie ćwiczenia na stronie 23 i wytnijcie ilustracje z wycinanek. Przyklejcie je we właściwej kolejności. 
Pod każdym obrazkiem napiszcie pasujące do niego zdanie. Możecie skorzystać z wyrazów w ramce. W jednej linii są wyrazy do ułożenia jednego zdania.

Jeżeli napotkacie na trudności skorzystajcie z pomocy:

Marcinek z mamą mieszkał w Elblągu.
Marcinek uczył się u piekarza Bartłomieja.
Na strażnicy zatrąbiono na alarm.
Piekarczyk uratował miasto.

Przeczytajcie informacje dotyczące legendy i baśni:


Przypomnijcie sobie legendę "Łopata małego piekarczyka". Pokażę Wam teraz, jakie elementy rzeczywiste, a jakie fantastyczne są w tej legendzie.

Elementy rzeczywiste:                                                                      Elementy fantastyczne:

  • miasto Elbląg                                                             • Marcinek przeciął grubą linę łopatą
  • piekarczyk Marcinek
  • biedna wdowa
  • nauka u mistrza Bartłomieja
  • napad Krzyżaków                                                               
                                                                         
Ćwiczenia str. 24

W ćwiczeniu 2 i 3 zastanówcie się, które postacie, miejsca, czy wydarzenia są rzeczywiste, a które fantastyczne. 

Przypomnienie do ćwiczenia 4:

O wykonawców czynności pytamy: kto? co? (podkreślcie na zielono)

O wyrazy oznaczające czynności pytamy: co robi? (podkreślcie na niebiesko)

Przerwa:):
Otwórzcie okno i stańcie na środku pokoju. Zróbcie:
  • 8 głębokich wdechów i wydechów
  • 8 przysiadów
  • 8 pajacyków
  • 8 głębokich skłonów z wyprostowanymi kolanami
  • 8 podskoków w górę z pozycji żabki (przysiad z kolanami na zewnątrz)
  • 8 brzuszków
  • 8 głębokich wdechów i wydechów
Czas na matematykę:

Najpierw obejrzyjcie filmik. Zdradzam Wam w nim sposób, jak można mnożyć przez 9 za pomocą palców. Jak go zapamiętacie nigdy nie będziecie mieć problemu z tą częścią tabliczki mnożenia:


Prawda, że przydatna sztuczka? Poćwiczcie!

Mam nadzieję, że bez problemu sobie poradzicie z ćwiczeniami na stronie 51.

To wszystko na dzisiaj, przesyłam Wam moc wirtualnych uścisków:)


5 komentarzy:

  1. Ja tą sztuczkę znam. Nauczyłam się jej gdy miałam sześć lat. Chyba... Zuzia.

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest łatwe!Nauczyłem się jej gdy miałem 2-3 lata!Patryk.S

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że od dzisiaj cała klasa 2 b będzie znała naszą sztuczkę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozdrawiam serdecznie Hubert

    OdpowiedzUsuń