środa, 13 maja 2020

Lekcje 14.05.2020 r.

Dzień dobry.
Myślę, że jesteście już gotowi do dzisiejszych zajęć, więc zaczynamy!

Otwórzcie podręcznik z języka polskiego na stronie 48 i pięknie przeczytajcie wiersz "Spacerkiem po Europie".

Kochani zapraszam Was na wirtualną wycieczkę po stolicach Europy:


Przed Wami ćwiczenia 1-3 na stronie 43.

Teraz trochę ortografii:


Zapiszcie notatkę w zeszycie.

Temat: Pisownia wyrazów z "ż".

"Ż" wymienia się na "g":
książka - księgarnia
odważniki - waga
żka - noga
dróżka - droga

"Ż" wymienia się na "s":
książę - księstwo

Myślę, że ćwiczenia na stronie 44 nie sprawią Wam kłopotu:)

Czas na przerwę. 10 pajacyków, 10 przysiadów, 10 łyków wody. Krótki spacer po pokoju, 10 głębokich wdechów i wracamy do zajęć.

Matematyka.
Na początek obejrzyjcie uważnie króciutki filmik:


W zeszytach rozwiążcie zadanie 5 ze strony 71. Cały czas możecie patrzeć na planszę powyżej!
Teraz otwórzcie ćwiczenia na stronie 61. Pamiętajcie o odpowiedziach pełnym zdaniem.
Małe moje podpowiedzi:
Ćw. 1

1litr = pół litra + pół litra

Ćw. 2

W jednym litrze mieszczą się 4 ćwierćlitrowe szklanki. Pomyślcie ile trzeba ich wlać, aby razem było 5 litrów płynu.

Ćw. 3

Możecie sobie ułatwić pracę łącząc szklanki, np. dwie to pół litra, a cztery to litr.

Ćw. 4

Zamiast jednej miski półlitrowej, babcia by musiała użyć dwóch ćwierćlitrowych. Jeżeli nie umiecie wyobrazić sobie tej sytuacji to narysujcie 6 misek, a pod każdą z nich po 2 mniejsze. policzcie teraz ile jest małych miseczek. W ten sposób dowiecie się, ile ćwierćlitrowych miseczek napełniłaby babcia:)

Czas na zabawę:

https://wordwall.net/pl/resource/1217448/po%C5%82%C4%85cz

I mam dla chętnych kolejne zadanie:) Tylko jedno zadanie tekstowe. A może aż?😊 Sami się przekonajcie. W zeszytach zapiszcie wszystkie obliczenia i pełną odpowiedź. (Czekam na zdjęcia:))

Dzieci przygotowują grządki w ogrodzie warzywnym. Razem będzie ich siedemdziesiąt. Na pietruszkę przeznaczyły trzy grządki. Na marchewkę dwa razy więcej grządek, niż na pietruszkę. Na buraki trzy razy więcej, niż na pietruszkę. Na pora o cztery grządki mniej, niż na marchewkę. Na selera o dwie mniej, niż na pietruszkę. Na sałatę tyle grządek, ile na pietruszkę i marchewkę razem. Na kalafiory tyle co na buraki i pory razem. Na rzodkiewkę tyle ile na sałatę i marchewkę razem. Na pomidory i ogórki przygotowują pozostałe grządki. Na pomidory i ogórki dzieci przeznaczą po tyle samo grządek.
Oblicz po ile grządek przypadnie na poszczególne warzywa.

To wszystko na dzisiaj! A jutro piątek....😘😘😘


2 komentarze:

  1. Proszę Pani czy w ćwiczeniu 6 na stronie 44 można pokolorować obrazek dwoma kolorami? Patryk.S

    OdpowiedzUsuń