Myślę, że jesteście już gotowi do dzisiejszych zajęć, więc zaczynamy!
Otwórzcie podręcznik z języka polskiego na stronie 48 i pięknie przeczytajcie wiersz "Spacerkiem po Europie".
Kochani zapraszam Was na wirtualną wycieczkę po stolicach Europy:
Przed Wami ćwiczenia 1-3 na stronie 43.
Teraz trochę ortografii:
Zapiszcie notatkę w zeszycie.
Temat: Pisownia wyrazów z "ż".
"Ż" wymienia się na "g":
książka - księgarnia
odważniki - waga
nóżka - noga
dróżka - droga
"Ż" wymienia się na "s":
książę - księstwo
Myślę, że ćwiczenia na stronie 44 nie sprawią Wam kłopotu:)
Czas na przerwę. 10 pajacyków, 10 przysiadów, 10 łyków wody. Krótki spacer po pokoju, 10 głębokich wdechów i wracamy do zajęć.
Matematyka.
Na początek obejrzyjcie uważnie króciutki filmik:

Teraz otwórzcie ćwiczenia na stronie 61. Pamiętajcie o odpowiedziach pełnym zdaniem.
Małe moje podpowiedzi:
Ćw. 1
1litr = pół litra + pół litra
Ćw. 2
W jednym litrze mieszczą się 4 ćwierćlitrowe szklanki. Pomyślcie ile trzeba ich wlać, aby razem było 5 litrów płynu.
Ćw. 3
Możecie sobie ułatwić pracę łącząc szklanki, np. dwie to pół litra, a cztery to litr.
Ćw. 4
Zamiast jednej miski półlitrowej, babcia by musiała użyć dwóch ćwierćlitrowych. Jeżeli nie umiecie wyobrazić sobie tej sytuacji to narysujcie 6 misek, a pod każdą z nich po 2 mniejsze. policzcie teraz ile jest małych miseczek. W ten sposób dowiecie się, ile ćwierćlitrowych miseczek napełniłaby babcia:)
Czas na zabawę:
https://wordwall.net/pl/resource/1217448/po%C5%82%C4%85cz
I mam dla chętnych kolejne zadanie:) Tylko jedno zadanie tekstowe. A może aż?😊 Sami się przekonajcie. W zeszytach zapiszcie wszystkie obliczenia i pełną odpowiedź. (Czekam na zdjęcia:))
Dzieci przygotowują grządki w ogrodzie warzywnym. Razem będzie ich siedemdziesiąt. Na pietruszkę przeznaczyły trzy grządki. Na marchewkę dwa razy więcej grządek, niż na pietruszkę. Na buraki trzy razy więcej, niż na pietruszkę. Na pora o cztery grządki mniej, niż na marchewkę. Na selera o dwie mniej, niż na pietruszkę. Na sałatę tyle grządek, ile na pietruszkę i marchewkę razem. Na kalafiory tyle co na buraki i pory razem. Na rzodkiewkę tyle ile na sałatę i marchewkę razem. Na pomidory i ogórki przygotowują pozostałe grządki. Na pomidory i ogórki dzieci przeznaczą po tyle samo grządek.
Oblicz po ile grządek przypadnie na poszczególne warzywa.
To wszystko na dzisiaj! A jutro piątek....😘😘😘
Proszę Pani czy w ćwiczeniu 6 na stronie 44 można pokolorować obrazek dwoma kolorami? Patryk.S
OdpowiedzUsuńOczywiście:)
OdpowiedzUsuń